Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Magdalena Węgrzyn
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Łukasz Kowalski
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Weryfikacja telefonu

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 536 555 000

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Magdalena Węgrzyn
Łukasz Kowalski
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Katarzyna Ciszek
Ukryj kalendarz
26 Sier

Bomba przeciwutleniająca - koktajl jarmużowo - jeżynowy

Po wakacjach w stylu all insclusive warto zrobić naszemu organizowi porządny detox. Tym razem propozycja dla ambitnych, bo z niepopularnymi owocami jakimi są dzikie jeżyny :) Sierpień i wrzesień to miesiące, w których spokojnie podczas spaceru w lesie możemy nazbierać tych odżywczych owoców. Jarmuż również na jesień jest najsmaczniejszy!

Jarmuż + jeżyny + banany +siemie lniane i kefir owsiany (opcjonalnie) ? To może być dobre? Nie!Pyszne! 

JARMUŻ -  lekkostrawne, bardzo odżywcze warzywo bogate w żelazo, wapń, potas, magnez, witaminę C, E, K, B1 a także ogromne ilości karotenoidów oraz chlorofilu. Polecane dzieciom, młodzieży, osobom starszym a także chorym na osteoporozę i tym, którzy nie spożywają nabiału. 

- wspomaga przemianę materii
– wzmacnia pracę układu immunologicznego,
– dzięki zawartości wapnia wpływa na kościec,
– ma właściwości przeciwutleniające,
– działa korzystnie na wygląd skóry i włosów, 
– obniża ryzyko zachorowania na nowotwory przewodu pokarmowego i płuc,
– obniża poziom cholesterolu;

Jarmuż, jako że należy do warzyw kapustnych, jest źródłem sulforafanu - przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. Sulforafan może uchronić m.in. przed rakiem prostaty, płuc i jelita grubego. 

Jarmuż zwiera karotenoidy (beta karoten, luteinę, zeaksantynę) - kolejne silne przeciwutleniacze.  Kolor nadawany przez karotenoidy (żółty, pomarańczowy lub czerwony) w jarmużu jest maskowany chlorofilem – zielonym barwnikiem, który ma ogromne właściwości przeciwutleniające i wspomaga procesy oczyszczania organizmu - działa detoksykacyjnie. 

 

JEŻYNY -inaczej ostrężyny

Swój ciemnofioletowy kolor zawdzięczająpotężnej ilości związków antyutleniających - dlatego znalazły się dość wysoko na liście ORAC. Jeżyny mają niski indeks glikemiczny (IG=25)  a za słodki smak odpowiada naturalny ksylitol ! Mała kaloryczność (100 g to około  40 kcal) plus duże ilości błonnika sprawia, że bez problemu mogą być spożywane przez osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy.  

Jest najlepszym źródłem witaminy E wśród owoców. Znajdziemy w nich również witaminy: C, A, K, B1, B2, PP, B6 i kwas foliowy. Jeżyna to także źródło minerałów tj. magnez, potas, wapń, mangan, miedź, żelazo fosfor i cynk. Owoce jeżyny są też bogatym źródłem naturalnych antyoksydantów m.in. dzięki wysokiej zawartości antocyjanów oraz innych związków flawonoidowych (kwercetyna, procyjanidyny, epikatechina).  Znajdziemy w nich równieżbłonnik, kwasy fenolowe oraz kwas elagowy. Substancje te niszczą wolne rodniki tym samym stanowią silną broń z komórkami rakowymi. 

Antocyjany wpływają pozytywnie na naczynia krwionośne (wzmacniają, uelastyczniają i regulują ich przepuszczalność), polepszają jakość widzenia. Co więcej, antocyjany oraz garbniki wykazują działanie przeciwbakteryjne i antybiotyczne. Ze względu na dużą zawartość błonnika wpływają bardzo korzystnie na pracę przewodu pokarmowego i regulując przemianę materii.Zwalczajączgagę, zaparcia i biegunkę.Dodatkowo, jeżyny działająmoczopędnie, napotnie i wykrztuśnie.

 

KOKTAJL 

- szklanka jeżyn

- duża garść jarmużu

- 2 małe, dojrzałe, słodkie banany

- łyżeczka nasion lnu

- woda

- opcjonalnie kefir/jogurt owsiany(lub ryżowy,jaglany) domowej roboty (przepis poniżej) 

 

PRZEPIS:

Jak zrobić domowy kefir zbożowy ? Chyba nie ma lepiej strawnej postaci zdrowych zbóż niż ich postać fermenowana, która skutecznie utylizuje związki antyodżywcze takie jak kwas fitynowy czy inhibitory trypsyny. 

Płatki owsiane/ ryż (biały) / kasza jaglana - gotuję (w przypadku ryżu/kaszy) lub zalewam wrzątkiem w blenderze kielichowym w przypadku płatków. Ugotowane/zalane i lekko schłodzone do temp ok 40-50 stopni blenduję z dodatkiem wody w blenderze kielichowym do powstania konsystencji gęstej śmietany. Bakterie probiotyczne do sporządzania domowych jogurtów czy kefirów kupuję w sklepie zakwaski.pl (nie jest to reklama, ale dobra rada :) np. http://zakwaski.pl/produkty/kefir.php - tutaj możemy kupić starter do produkcji kefiru.

Do dużego termosa (1,2 litra) wlewam powstały, gesty płyn i dodaję strtem. Zakręcam, owijam kocem i trzymam ok 24h :) Gotowy używam do przeróżnych przepisów ;)

Jarmuż kroimy drobno, do tego banany, jeżyny, wodę lub kefir/jogurt, łyżeczka siemienia lnianego i blendujemy wszystko na smoothie o pięknym, fiołkowym kolorze :) Smacznego !

Twój komentarz




POKAŻ