Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Magdalena Węgrzyn
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Łukasz Kowalski
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Alina Dawidczyk
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 536 555 000

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Magdalena Węgrzyn
mgr Magdalena Węgrzyn
 Łukasz Kowalski
Łukasz Kowalski
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
 Katarzyna Ciszek
Katarzyna Ciszek
 Alina Dawidczyk
Alina Dawidczyk
Ukryj kalendarz
12 Sty

Poznaj 5 błędów, jakie popełniasz na diecie a z których często nie zdajesz sobie sprawy

Zainteresowanie zdrowym stylem życia nie słabnie. O tym, jak powinna wyglądać dieta, co należy jeść, czego unikać możemy przeczytać praktycznie w każdej gazecie, w internecie, na forach, dowiemy się o tym od ekspertów w telewizji śniadaniowej. Korzystamy z usług wielu dietetyków, trenerów, coach żywieniowych i wielu innych „specjalistów”. Szukamy diety w internecie, a niekiedy nawet sami próbujemy ją sobie układać. Pamiętajmy, że dieta musi być rozsądnie przemyślana i ułożona przez odpowiednio wykształconego dietetyka. Przed wyborem specjalisty sprawdź zawsze jego wykształcenie. Nie bój się pytać o to, jaką szkołę kończył. Profesjonalny dietetyk z przyjemnością pochwali się swoimi osiągnięciami. Dobry dietetyk nie sprzedaje suplementów, nie namawia Cię na „super zdrowe” i bardzo drogie produkty. Natomiast poprosi Cię o wykonanie badań i przygotuje dla Ciebie indywidualną dietę dopasowaną do twoich potrzeb i oczekiwań, której nie otrzymasz na poczekaniu w trakcie wizyty. Tutaj też musisz uzbroić się w cierpliwość. Jak już znajdziesz odpowiedniego specjalistę to po prostu mu zaufaj:)
 

1. Braku odpowiedniego planu

Aby dieta przyniosła upragnione efekty, nie może drastycznie zmieniać Twojego dotychczasowego sposobu żywienia. Postaraj się wszelkie zmiany wprowadzać stopniowo tak, aby uniknąć etapu kryzysowego. Prowadź dzienniczek żywieniowy, spróbuj zrobić listę popełnianych błędów, a następnie pracuj nad wykształceniem nowych nawyków żywieniowych.

2. Wiara w niskokaloryczne diety

Bardzo często powtarzam moim pacjentom, aby nie bali się jedzenia :) Jest ono jednym z czynników, który przyspiesza podstawową przemianę materii, a co za tym idzie również spalanie kalorii. Wraz z pożywieniem dostarczamy do naszego organizmu składniki odżywcze, które są m.in. transportowane, przebudowywane co wymaga sporo energii którą organizm najczęściej pozyskuje właśnie z rozkładu tkanki tłuszczowej.
Podczas pierwszych dni na niskokalorycznej diecie nie dochodzi do spalenia tkanki tłuszczowej, ale szybkiego spadku masy mięśniowej. Z rozkładem białek mięśniowych i glikogenu wiąże się utrata wody w organizmie, co dodatkowo powoduje upośledzenie wielu procesów metabolicznych. Dalsze drastyczne ograniczanie kalorii spowalnia przemianę materii o kilkadziesiąt procent, co w konsekwencji bardzo utrudnia odchudzanie.

3. Częste próby odchudzania

Większość osób, które odwiedzają mój gabinet mają już za sobą spore doświadczenie w byciu na diecie. Niestety rzadko kiedy efekty takich diet są trwałe, a każda kuracja odchudzająca, po której pojawia się efekt jojo wyrządza nam ogromną szkodę.
Organizm przestawia się na obronę swoich zapasów i zmniejsza wydatkowanie kalorii. Aby ponownie zobaczyć jakiś rezultat potrzeba dużo cierpliwości i motywacji do dalszej pracy. Bardzo ważne jest, aby w takiej sytuacji nie zmieniać diety czy szukać kolejnych, cudownych rozwiązań. Takie działania tylko nasilą problem.

4. Oczekiwanie szybkich efektów

Nie nastawiaj się na szybkie efekty. Daj sobie czas. Średni zalecany ubytek tłuszczu to 0,5-1 kg tygodniowo co daje spadek masy tłuszczowej 2-4 kg miesięcznie. Nagły, gwałtowny spadek masy ciała obniża się kosztem spadku masy mięśniowej, natomiast ilość masy tłuszczowej nie zmienia się lub podwyższa. W efekcie Twoje ciało staje się lżejsze, mocno traci na jędrności, a stopień otłuszczenie wzrasta. Pomimo spadku kilku kilogramów stajesz się coraz bardziej otyły. Pamiętaj, że kilogramy muszą spadać w odpowiednim tempie.

5. Brak odpoczynku i przepracowanie.

Kora nadnerczy wzmaga wydzielanie hormonu stresu – kortyzolu, kiedy jesteśmy przemęczeni, zestresowani i przepracowani. Kortyzol zwiększa rozkład białek mięśniowych, ułatwia magazynowanie tłuszczu, zwalnia przemianę materii, co w konsekwencji nasila tylko problem z nadwagą. Sięganie po słodycze w stresie jest bardzo częstym problemem moich pacjentów. Produkty węglowodanowe, głównie słodycze hamują wydzielanie kortyzolu i to właśnie między innymi dlatego w okresach stresu nie potrafimy się powstrzymać od zjedzenia czegoś słodkiego. Niestety nie jest to dobry sposób na odstresowanie. Zdecydowanie lepiej będzie dla twojego organizmu, kiedy zadbasz o odpowiednią ilość snu, ruch, a także naucz się kontrolować stres i napięcia.

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ