Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Magdalena Węgrzyn
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Alina Dawidczyk
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Dominika Świerk
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 609 476 846

tel. 696 372 702

tel. 695999892

tel. 537396003

tel. 735 313 288

tel. 536 333 202

tel. 537 226 018

tel. 733 369 043

tel. 730 066 999

tel. 531 167 079

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Magdalena Węgrzyn
mgr Magdalena Węgrzyn
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
 Katarzyna Ciszek
Katarzyna Ciszek
 Alina Dawidczyk
Alina Dawidczyk
 Dominika Świerk
Dominika Świerk
Ukryj kalendarz
04 Czerw

Soczysty czerwiec, czyli które owoce sezonowe są najbardziej wartościowe?

Z impetem zaczął się czerwiec, który jako pierwszy miesiąc lata kojarzy mi sie tylko z jednym - mocą wartościowych, soczystych i smacznych owoców!

Aby ułatwić Wam dokonanie wyboru wyboru, poniżej przegląd tych cudownych darów lata! :)

  1. Jagody

  • Przedstawicielki Superfoods

  • Pterostilben jako „super-związek”

  • Niezwykle bogate źródło witamin A, B1, B2, B3 oraz witaminy C.

  • Bomba antyoksydantów: flawonoidów, garbników, antocyjanów

  • Dobre źródło potasu, fosforu, żelaza, manganu, wapnia oraz cynku

  • Niskokaloryczne

Jagody są jednymi z najzdrowszych owoców. Dzięki nieprzeciętnie wysokiej zawartości antyoksydantów chronią przed procesami starzenia oraz chronią przed wystąpieniem nowotworów. Szczególnie ważnym związkiem chemicznym występującym w jagodach jest pterostilben, który ma zdolność do niszczenia komórek rakowych. Związek ten ma również pozytywny wpływ na utrzymanie wagi, ponieważ wpływa na procesy rozpadu tłuszczów oraz hamuje ich produkcję w tkance tłuszczowej. Pterostilben poprawia również funkcjonowanie trzustki, zwiększa jej efektywność w produkcji insuliny – będzie więc działał pozytywnie na utrzymanie glikemii w równowadze w przypadku osób z cukrzycą. Jagody dzięki dużej zawartości witaminy A oraz garbników i antocyjanów działają wspomagająco na funkcjonowanie narządu jakim są oczy, poprzez udział w regeneracji barwnika siatkówki oka. Owoce te mają również pozytywny wpływ na układ pokarmowy. Świeże jagody są wskazane w zaparciach, natomiast suszone wpływają pozytywnie na stany biegunkowe. Ponadto owoce te posiadają właściwości detoksykujące.

  1. Agrest

  • Szczególnie bogaty w witaminę C, ale również B1, B3 oraz witaminę A

  • Zawiera wapń i magnez

  • Wysoka zawartość błonnika

Agrest pomaga walczyć z wysokim cholesterolem, wspomaga więc układ sercowo-naczyniowy. Działa również moczopędnie, jest więc w stanie pomagać w kontroli ciśnienia tętniczego. Dzięki wysokiej zawartości błonnika pomaga w zaparciach – usprawnia perystaltykę jelit. Zawartość magnezu i wapnia wpływa na prawidłowy przebieg mineralizacji kośćca, natomiast wysoka dawka witaminy C obecna w agreście wspomaga odporność immunologiczną organizmu.

  1. Truskawki

  • Zawierają witaminę A, witaminę C, witaminę E oraz witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6)

  • Dobre źródło pektyn

  • Niskokaloryczne owoce

Truskawki jako owoce niskokaloryczne są polecane osobom na diecie. Dzięki zawartości pektyn działają wspomagająco na pracę jelit. Wysoka zawartość witaminy C wpływa pozytywnie na układ odpornościowy, natomiast zawartość witaminy E wpływa na właściwości przeciwstarzeniowe truskawek. Witamina A poprawia jakość widzenia natomiast witaminy z grupy B odpowiadają za ogólne prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Truskawki działają również moczopędnie co powoduje lepsze oczyszczanie organizmu z toksyn oraz pomaga w usunięciu zatrzymanej wody w organizmie, co skutkuje spadkiem wagi. Wpływają również pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy, gdyż obniżają poziom cholesterolu. Truskawki mają również zdolność do obniżania poziomu kwasu moczowego we krwi, który działa drażniąco na stawy.

  1. Czereśnie

  • Owoce niskokaloryczne – zawierają w sobie ok. 80% wody

  • Niezwykle bogate w potas ale również zawierają fosfor, jod, żelazo, wapń oraz pewne ilości manganu, cynku i miedzi

  • Zawierają witaminy: C, A oraz witaminy z grupy B (głównie B3)

  • Niski indeks glikemiczny

Czereśnie ze względu na bogactwo minerałów i witamin jakie zawierają są niezmiernie zdrowymi owocami. Wpływają m.in. na prawidłowe funkcjonowanie nerek, układu krwionośnego czy układu immunologicznego. Pomagają również w walce z anemią oraz artretyzmem. Dzięki dużej zawartości wody są niskokaloryczne, a więc odpowiednie dla osób na diecie, natomiast ich niski indeks glikemiczny, pozwala cukrzykom na delektowanie się tymi owocami. Należy jednak pamiętać, że owoce te mogą być ciężkostrawne.

  1. Porzeczki czarne

  • Owoce o niskim indeksie glikemicznym

  • Bogate źródło antyoksydantów, polifenoli, garbników

  • Zawierają rzadkie mikroelementy: bor, mangan oraz jod

  • Źródło witaminy C oraz rutyny

  • Duża ilość pektyn

  • Obecność wapnia, żelaza oraz magnezu oraz witamin z grupy B, kwasu foliowego, witaminy A oraz biotyny

Porzeczki dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu są idealnym owocem dla cukrzyków oraz osób dbających o linię. Dzięki zawartości polifenoli i garbników wykazują działanie antyoksydacyjne, a więc mogą pomóc w walce ze starzeniem organizmu. Dzięki zawartości boru sprawiają, że żelazo, fosfor oraz wapń wchłaniają się lepiej z żywności. Jod zawarty w porzeczkach wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu hormonalnego, szczególnie na prawidłowe wydzielanie hormonów tarczycowych. Niedobór manganu może wpływać na rozwój osteoporozy, a więc porzeczki zawierające go w sobie mogą zapobiec wystąpieniu tej choroby. Dzięki wysokiej zawartości witaminy C oraz rutyny ułatwiającej jej wchłanianie wspomagają układ odpornościowy organizmu. Mogą również wpływać na prawidłowe funkcjonowanie jelit oraz obniżenie poziomu cholesterolu, poprzez obniżenie jego wchłaniania z pokarmu – dzięki zawartości błonnika rozpuszczalnego czyli pektyn.

 

Wniosek?

 

Mnie nasuwa się jeden - SMACZNEGO ŁĄCZENIA  ;)

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ