Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Magdalena Węgrzyn
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Łukasz Kowalski
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Alina Dawidczyk
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Weryfikacja telefonu

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 536 555 000

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Magdalena Węgrzyn
mgr Magdalena Węgrzyn
 Łukasz Kowalski
Łukasz Kowalski
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
 Katarzyna Ciszek
Katarzyna Ciszek
 Alina Dawidczyk
Alina Dawidczyk
Ukryj kalendarz

Uwaga na potrawy smażone

W przypadku ciąży spożywanie tego typu dań może rzutować nie tylko na duży wzrost wagi u matki ,ale także predysponować organizm dziecka do poważnych kłopotów zdrowotnych w przyszłości, szczególnie do rozwoju takich chorób jak cukrzyca, choroby wątroby, trzustki, serca czy nowotwory.

Uwaga na potrawy smażone

Dania nasączone przepalonym tłuszczem, szczególnie panierowane należą do ciężkostrawnych, długo zalegają w przewodzie pokarmowym, podrażniają ściany żołądka, jelit, zmuszają woreczek żółciowy i trzustkę do sporego wysiłku, a także zubażają organizm w cenne wartości odżywcze. To, co z potraw smażonych przedostaje się do krwiobiegu wywołuje spore spustoszenie. Szczególnie cierpią wtedy wątroba i delikatne ściany naczyń krwionośnych.

Produkt smażony - w porównaniu do gotowanego - może zawierać nawet 100% kalorii więcej. W przypadku ciąży spożywanie tego typu dań może rzutować nie tylko na duży wzrost wagi u matki, ale także predysponować organizm dziecka do poważnych kłopotów zdrowotnych w przyszłości, szczególnie do rozwoju takich chorób jak cukrzyca, choroby wątroby, trzustki, serca czy nowotwory. W diecie kobiety ciężarnej należy przede wszystkim unikać smażenia na większej ilości tłuszczu. Oczywiście najlepsze byłyby potrawy gotowane czy duszone, ale jeżeli ma być to już danie smażone, to należy przestrzegać kilku istotnych zasad. Podczas smażenia jak najbardziej powinno się ograniczać ilość używanego tłuszczu oraz zapobiegać miejscowemu przegrzewaniu i przypalaniu potraw. Mięso należy smażyć zawsze na niewielkiej ilości tłuszczu lub całkowicie bez jego obecności, przy pomocy odpowiednich patelni teflonowych. Procesowi smażenia powinno być poddawane tylko mięso wysokogatunkowe, o małej zawartości tkanki łącznej, ścięgien i powięzi, jak chuda wołowina, cielęcina, drób i ryby. Smażąc, produkt należy często przewracać, aby zapobiegać jego miejscowemu przypalaniu. Ponadto należy pamiętać, aby olej na patelni był dobrze rozgrzany, ale nie dymiący. Odpowiednia temperatura oleju hamuje przede wszystkim wytwarzanie wielu szkodliwych substancji, a także zapobiega zbytniej utracie witamin i składników mineralnych. Nie bez znaczenia jest także rodzaj używanego tłuszczu. Do smażenia najlepiej stosować tłuszcze, których rozkład następuje w dość wysokiej temperaturze. Spośród olejów roślinnych najbardziej przydatne w kuchni są te, które zawierają jednonienasycony kwas oleinowy, głównie oliwa z oliwek czy olej rzepakowy.

autor: Dobry Dietetyk (MK)

źródło: Centrum Żywienia i Promocji Zdrowia

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Jak planować posiłki w trakcie ciąży

Czerw 25, 2014 Dieta w ciąży

Każda kobieta ciężarna powinna zadbać o prawidłową ilość posiłków, starać się je spożywać w miarę o wyznaczonych porach oraz zachowywać między nimi określone przerwy czasowe.

czytaj więcej

Masa noworodka

Czerw 25, 2014 Dieta w ciąży

Waga noworodka w dużej mierze uzależniona jest od masy ciała kobiety przed zajściem w ciążę jak również przyrostu wagi w trakcie jej trwania.

czytaj więcej
POKAŻ