Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Magdalena Węgrzyn
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Łukasz Kowalski
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Alina Dawidczyk
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 536 333 202

tel. 696 372 702

tel. 536 555 000

tel. 695999892

tel. 537396003

tel. 735 313 288

tel. 536 333 202

tel. 537 226 018

tel. 733 369 043

tel. 730 066 999

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Magdalena Węgrzyn
mgr Magdalena Węgrzyn
 Łukasz Kowalski
Łukasz Kowalski
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Weronika Kubas (Bożek)
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
 Katarzyna Ciszek
Katarzyna Ciszek
 Alina Dawidczyk
Alina Dawidczyk
Ukryj kalendarz

Zapotrzebowanie na węglowodany w trakcie ciąży

Chcąc ustrzec się ewentualnych powikłań zdrowotnych należy zwracać bardzo dużą uwagę nie tylko na ilość węglowodanów, ale także ich jakość.

Zapotrzebowanie na węglowodany w trakcie ciąży

W trakcie trwania ciąży, wiele kobiet popełnia sporo błędów w zakresie ilościowego i jakościowego spożycia węglowodanów (cukrów), co w efekcie rzutuje na inicjowanie wielu zaburzeń metabolicznych, jak również niepożądanych zmian w budowie ciała. W aspekcie żywienia ciążowego, niekorzystny może być zarówno niedobór jak i nadmiar węglowodanów, jak również nieodpowiedni dobór produktów. Podaż węglowodanów w diecie kobiety ciężarnej powinna wahać się mniej więcej na poziomie 50-60% ogółu kalorii w diecie. Ponadto należy zwracać uwagę nie tylko na ilość węglowodanów, ale także na właściwe ich źródła. W trakcie trwania ciąży, w diecie należy unikać przede wszystkim zwiększonego spożycia produktów węglowodanowych o wysokim stopniu przetworzenia jak:

  • białe pieczywo
  • słodycze
  • cukier
  • słodzone napoje
  • soki, itp.

Takie produkty poza energią nie wprowadzają do organizmu praktycznie żadnych większych wartości odżywczych. W tych okolicznościach, organizm zamiast skupiać się na istotnych problemach związanych z rozwojem organizmu dziecka będzie męczył się z przetwarzaniem cukru i poświęcał na to resztki krążących w ustroju witamin i minerałów. Chcąc więc zadbać o zdrowie dziecka, takie produkty węglowodanowe powinny całkowicie zniknąć z jadłospisu. Należy pamiętać, że złej jakości węglowodany mogą także rzutować na rozwój cukrzycy ciążowej, a także predysponować organizm dziecka do rozwoju cukrzycy w przyszłości. Chcąc, więc ustrzec się ewentualnych powikłań zdrowotnych należy zwracać bardzo dużą uwagę nie tylko na ilość węglowodanów, ale także ich jakość. Warto przede wszystkim spożywać węglowodany wartościowe, które obok cukru dostarczają także potrzebne organizmowi składniki. Podstawą żywienia powinny być produkty zbożowe z pełnego przemiału, gdyż to właśnie one charakteryzują się cennymi walorami odżywczymi. Zawartość witamin, minerałów czy błonnika w produktach pełnoziarnistych jest średnio 2-3 krotnie wyższa niż w produktach oczyszczonych. To ważne zarówno dla organizmu matki, jak również jej dziecka. Tak, więc jasne pieczywo warto zamienić na gruboziarniste, biały ryż na brązowy, zamiast klusek warto spożywać makaron razowy lub sięgać po kaszę.

autor: Dobry Dietetyk (MK)

źródło: Centrum Żywienia i Promocji Zdrowia

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Czy można ćwiczyć w ciąży?

Czerw 25, 2014 Dieta w ciąży

Wykonywanie ćwiczeń fizycznych w ciąży nie tylko przynosi korzyści w postaci utrzymania lepszej kondycji, ale także minimalizuje w tym okresie objawy lekkich zaburzeń zdrowotnych oraz ...

czytaj więcej

Witaminy i minerały w ciąży

Czerw 25, 2014 Dieta w ciąży

W przypadku kobiet ciężarnych zapewnienie odpowiedniej podaży tych składników jest niezwykle istotne.Niedobór wielu z nich może zakłócać prawidłowy przebieg ciąży a w niektórych przypadkach wpływać ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ